Wednesday, September 8, 2010

Geram + Garam = ?

-Annoying Anonymous-

Geram. Geram.

Dengan depa yang tak kenang budi ni. Ala2 syaitan pun ada.
Padanlah depa punya negara banyak kena bencana. Poyo pun ada.
Mentaliti kosong.
Ini lah salah seorang manusia yang bernama Haekal Gonjalez.
Beliau ni, poyo sangat dengan negara beliau dan memperkotak katik
dan memperkecilkan kedudukan Malaysia di mata dunia
dalam Malaysian Community page di Facebook.
Nama pun Malaysian Community, beliau ni dok kacau keamanan PAGE ni dengan
wallpost beliau yang lebih kurang haramnye.



Gambar 1: Apa yang manusia hebat ni beritahu kat wallpost malaysian comm.
Gambar 2:Aku mempunyai pertanyaan, kalau dia ni sayang sangat kat Negara dia tu,
kenapa hometown dia kat Manchester,U.K?
Gambar 3:Tengok lah dasar mentaliti die ni tinggi ke rendah berdasarkan apa yang beliau LIKE
Gambar 4: Ingatkan suka tengok Discovery Channel ke, National Geographic ke.. rupe2nye Teletubies..


Aku bukan apa.. siapa tak sayang Negara sendiri?
Mestilah mempertahankan kan.. walaupun aku ni takde kuasa, kuasa mulut je ada,
lalu aku pun gunakanlah kuasa ini.
Ada tu sampai tahap kritikal mereka kutuk Negara Malaysia ni.
Masa Aceh ditimpa bencana haritu?siapa yang tolong?
Siap tolong simpankan kitab-kitab al-quran dalam masjid diorang tu..
bila dah siap semua baru kita pulangkan. Memang tak kenang budi
masa bencana haritu, sombong.. orang hulurkan bantuan taknakk.
Masa sumatera tiap-tiap tahun dok terbakar tu, sape yang tolong
kalau bukan JIRAN korang ni? Hutan korang yang menyebabkan
berlakunya jerebu kat malaysia ni kalau bukan SI MALINGSIA ni?
poyo.


Ye, aku tak nafikan yang kemasukkan diorang kat negara ni sebanyak sedikit
membantu dengan membuat kerja2 fizikal yang memang
anak2 malaysia ni malas nak buat. Katanye panas sangat. susah sangat.berat sangat.
Nak kerja best2 je. dalam Aircond.
Gaji perkerja yang datang dari negara jiran kita ni pun dapat murah. Tapi cukup
buat sara anak bini kat kampung tu.
Tokey kedai pun dapat untung banyak.

Tapi, korang tengok apa yang diorang buat ?
Warganegara diorang , masuk negara kita buat apa?
Lagi2 yang masuk secara haram tu.
Makan sirih, ludah merata?
Kencing merata? Merompak?Meragut? Membawa lari anak orang balik lombok
pastu suruh mengemis?? Memang dasar sivik zero lah.

Aku tak cakap 100% orang sana memang tak guna.
Aku ada jugak kawan dari Indo. Tapi diorang respect orang2 negara ni.
Sensitiviti diorang amat tinggi. Tak macam sesetengah rakyat di negara itu
Kononya diorang dah rancang nak buat gerakan "Sweeping Malaysian"
kat Jakarta tu. Kalau kitorang buat "Sweeping Indonesia" plak kat sini,
mau merana penduduk korang tahu!

Kita boleh menilai tahap kecerdasan seseorang itu dengan perlakuan mereka.
Dengan memegang najis dan mencampakkanya ke Kedutaan Malaysia di Jakarta dan
membakar bendera MALAYSIA, mereka menganggapnya sebagai menunjuk perasaan
dan ianya membuktikan mereka anti-malaysia.
masih bolehkah kita anggap tahap mentaliti mereka2 ini sebagai NORMAL?


Jangan sebab nila setitik habis susu sebelenga!
otak pun jangan jangan selenga sangat.

Aku banyak terbaca mengenai
mamat2 minah2 indon ni anti sangat dengan Malaysia
sampai panggil Malaysia sebagai MALINGSIA.
Aku pun tak faham, kenapa baru sekarang diorang beriya-iya sangat
nak buat kecoh, padahal bende ni dah macam lapuk dah..
dulu start tahun 2007 aku dah terjumpa blog2,tulisan2 pasal "Malingsia".
Dulu aku tak tau apa-apa. sekarang baru aku faham..

Pasal Discovery Chanel tersalah masukkan tarian pendet dan apebendetah
dalam budaya Malaysia and pasal 5 pelaut indonesia ditahan dengan kerajaan malaysia
tu pun nak kecoh?

Dulu kitorang tak kecoh pun pasal kerajaan diorang tahan 7 nelayan malaysia?
Tak kecoh pun. tak ugut pun rakyat2 indonesia.
Tu hah,masa 18 May, gadis iban dibawa lari ke lombok.
Tak de pun nak baling2 najis kat kedutaan korang.
Sedara aku kene parang ngan indon, takde nak buat rusuhan ke tunjuk perasaan
cakap " RAKYAT INDONESIA PENGGANAS" takde pun.

Kalau ada pun bagus jugak. bagi korang sedar !

Last but not least,
Tujuan aku buat blog ni, tak kisah lah korang rakyat negara mana pun
BUKAK mata sikit,
jangan dok terima sebelah pihak punye info je.
Api ngan gas takkan nak bersatu punye. lagi marak adalah.
akhir kata,
sorry kalau ada terkasar bahasa ke apa ke,
nak kat raya dah pun.

Bagi pemuda-pemudi Malaysia ni..buatlah sesuatu agar negara kita
tidak dipandang rendah lagi. Tunjukkan yang Malaysia betul2 Boleh.
Tunjukkan dari merempit korang boleh jadi pelumba halal kat litar sepang tu.
Tunjukkan dari matgian korang boleh berubah jadi usahawan berjaya.
Tunjukkan.

So bagi yang kenal aku SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN YEH,
sorry kalau ada tersilap cakap,kasar bahasa,termaki hamun,terambil duit tu
maaf ye dari hujung rambut ke hujung kaki :)

1 comment:

erul said...

aku sangat sokong. patutnye tunjuk sikit kat negara diorang ni. haih. mcm2 jadi oh. geram aku. ade aku share kat fb, ade orang indo ckp diorang tga siap2 nak serang Malaysia. ade 1.5 juta orang nak serang. haih ape bende la ni. aku pun sanggup tumpah darah demi jage name Malaysia. haha. pelik betol mentality diorang. bengang pun ade. haih. doa2 je la agar diorang sedar dan diberi balasan dan petunjuk kpd mereka. amin. hehe.